De OHO-winnaars aan het woord

In Regio Alkmaar Magazine (RAM) publiceert Ondernemend Heiloo iedere editie een tekst. In nummer 1 van dit jaar laten wij winnaars aan het woord. De tekst is digitaal te lezen via http://regioalkmaarmagazine.nl/winnaars-aan-woord/.
De Communicatie Commissie stelde nóg meer vragen aan de drie ondernemingen, dus leest u rustig verder.
De winnaars zijn:
Le Nouveau Chef – de Ondernemingsprijs 2016
Italiaanse Kok – de Rabobank In de Kijkerprijs 2016
Specialist in Websites – de Publieksprijs 2016
In gesprek met
Paul van Luipen en Madelon ten Hoope van Le Nouveau Chef
Ylenia en Remco Borsato van Italiaanse Kok
Martijn Apeldoorn en Roy Bosch van Specialist in Websites
• Zagen jullie de erkenning in de vorm van de prijs van Ondernemend Heiloo aankomen?
Paul en Madelon: “Ik heb een pitch gehouden voor de vakjury en daar had ik een erg goed gevoel over. Le Nouveau Chef bestaat 30 jaar, we zijn net verhuisd naar een nieuw pand in Heiloo en wij maken een ontzettende groei mee. Het leek mij dat niet veel bedrijven ons dat na konden zeggen. Daarnaast was het thema ‘vernieuwend’ ons op het lijf geschreven.”
Ylenia en Remco: “Nee, het kwam als donderslag bij een heldere hemel. De Rabobank In de Kijkerprijs is een erkenning voor een vernieuwde onderneming met lef. Ons bedrijf is dus aanbevolen door het Comité waarna een deskundige vakjury ons heeft getoetst en geselecteerd.”
Martijn en Roy: “Wij hadden niet verwacht dat we dit jaar al in de prijzen zouden vallen. Wij bestaan pas net een jaar en het is prachtig om dan al een prijs in ontvangst te mogen nemen.”
• Je wint de titel en krijgt een certificaat of beeld mee. Waar hangt/staat de prijs nu?
Paul: “De wisseltrofee van de Ondernemingsprijs heeft een mooie plaats gekregen voor het raam in onze showroom.”
Ylenia: “Het prachtige bronzen beeld staat keurig bij ons op kantoor en zal deze zomer in de tuin staan. Daar hoort het eigenlijk te staan!
Roy en Martijn: “Wij zijn trots op ons certificaat en het staat pontificaal op onze vergadertafel.”
• Waar krijgen jullie ‘nieuwe energie’ van?
Paul en Madelon: “Het heeft ons nooit aan energie ontbroken. We zien de prijs vooral als een bevestiging dat we goed bezig zijn. Voor onze medewerkers vonden we het overigens vooral leuk dat het een Ondernemingsprijs is en niet een ondernemersprijs. Zonder onze medewerkers zouden we nooit zo ver gekomen zijn!”
Ylenia en Remco: “Iedere dag beseffen dat we in een deel van de wereld leven waar het nog relatief makkelijk ondernemen is, maar dat ook hier iedere dag de teller op 0 staat. De focus mat nooit verslappen. Wij doen wat we leuk vinden en dit doen we met passie. Dit geeft energie om iedere dag weer nieuwe ideeën te ontwikkelen.”
Martijn en Roy: “Energie te over. Bovendien kun je ‘nieuwe energie’ op verschillende manieren omschrijven. Zo halen wij telkens nieuwe energie binnen ons bedrijf door specialisten in te schakelen. Wij zijn een erkend leerbedrijf en wij zijn continu op zoek naar het beste en de hoogste kwaliteit. Door specialisten in ons team op te nemen krijgen wij van binnenuit meer nieuwe energie. Maar ook door het winnen van de Publieksprijs hebben wij nieuwe energie gekregen om snel door te ontwikkelen. Wij willen binnen 5 jaar de grootste in Noord-Holland zijn. Zo brengen wij ook weer nieuwe energie in de regio.”
Foto in RAM: Iwan Bronkhorst